środa, 20 listopada 2013

Kurs na podobrazie według Any


W tygodniu inspiracji pracami stworzonymi na podobraziu, pragnę i ja pokazać Wam, jak w domowych warunkach, skromnym nakładem materiałów i pracy, można otrzymać taką bazę. Moje podobrazie powstało tak:

* wieczko po pudełku czekoladek okleiłam folią spożywczą, aby nie chłonęło wilgoci:



* przygotowałam kawałek wyprasowanego, białego prześcieradła takiej wielkości, aby objął brzegi wieczka aż do środka:


* zamocowałam materiał zwykłym zszywaczem i srebrnymi zszywkami (uwaga: nie polecam zszywek o odcieniu czerwonego metalu, bo w zetknięciu z mediami natychmiast rdzewieją i zostawiają duże, widoczne plamy na materiale) (srebrne zszywki po pomalowaniu białą arbą akrylową są prawie niewidoczne na bokach podobrazia); jeśli nie chcemy używać zszywek, możemy przeszyć boki nitką; rogi złożyłam pod kątem do środka tak, aby na brzegu było widać tylko ładny kant:


* dodatkowo ścisnęłam każdą zszywkę szczypcami, aby jak najmniej odstawały, a jak najlepiej trzymały się całości:


* całość pomalowałam białą farbą akrylową, która już po jednej warstwie ładnie naciągnęła i tym samym usztywniła materiał na ramie:


* efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył - dzięki zafoliowaniu wieczka i zagruntowaniu całości farbą akrylową można beztrosko traktować takie podobrazie mediami:


Polecam.  =)

3 komentarze: