środa, 22 maja 2013

ATC - prosty kurs wykonania pracy :)


Dziś zapraszam na szybki i prosty kurs - w jaki sposób zrobić ATC :)

Zaczynamy od wyboru bazy - tym razem stosuję kawałek beermatu*** o wymiarach 9 x 6,5 cm, ale z powodzeniem można wykorzystać odpowiednio przyciętą tekturkę.




Wybieram ozdobny papier - w tak małych formach, jak ATC sprawdzają się nawet niewielkie kawałki.




Smaruję klejem - używam Magika, który do prac scrapowych nadaje się doskonale. Jednym z jego atutów jest to, że po wyschnięciu robi się przezroczysty :)




Przyklejam ozdobny papier do przygotowanej bazy.




Brzegi lekko tuszuję. 





Ozdabiam przerywaną linią imitującą fastrygę - można oczywiście naprawdę przeszyć papier :) Na karteczce prezentuję dwa ulubione sposoby ozdabiania brzegów prac.




Przyklejam ozdobne tekturowe elementy.




Wybieram dodatki - wspominałam już, że uwielbiam motyle? ;)




Po wycięciu - lekko wyginam skrzydełka, aby nadać pracy bardziej przestrzenny charakter.




Układam kompozycję i przyklejam.




Dodaję ozdobne kropeczki akrylowe.




Skrzydełka motyli pokrywam preparatem Crackle Accents, który daje efekt spękania.






I ATC gotowe :)




Już jutro chcemy Wam zaproponować wyzwanie związane właśnie z tą formą - serdecznie na nie zapraszam :)


*** "Beermat - matowy, niepowlekany karton dwustronnie bielony, wyprodukowany z mas mechanicznych. Charakteryzuje się wysokim spulchnieniem czemu zawdzięcza swoją chłonność." Za: http://www.zing.com.pl/beermat.html



16 komentarzy:

  1. Super, ale ten beermat, to pierwsze słyszę. Co to takiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Beermat

      Matowy, niepowlekany karton dwustronnie bielony, wyprodukowany z mas mechanicznych. Charakteryzuje się wysokim spulchnieniem czemu zawdzięcza swoją chłonność."

      Za: http://www.zing.com.pl/beermat.html

      Usuń
  2. Dopisuje się do pytania Ani. Co to jest beermat? Twoje Atc piękności. Czekam z niecierpliwością na kolejne wyzwanie tylko niestety nie posiadam takich magicznych przedmiotów jak Ty Czarodziejko Nauczycielko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy zaczynałam robić swoje ATC, nie miałam żadnych magicznych przedmiotów poza nożyczkami i kolorowym papierem :) Na bazę wykorzystałam grubszą okładkę od tego papieru :)

      Usuń
  3. Krótko i na temat:) bardzo fajny opis!!!! Też sie zastanawiam co to jest ten beemat ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Beermata to bardzo sztywny/twardy karton introligatorki. Używany m.in. do podkładek do piwa:) W scrapbookingu często jest wykorzystywany także na okładki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piwa nie pijam, to może nie miałam okazji się spotkać z tym materiałem, a to się kupuje w sklepie, w jakichś arkuszach?

      Usuń
    2. W arkuszach, ale raczej hurtem tylko. Ja mam to szczęście, że mój Marcin pracuje w drukarni i czasem zamawiają ten towar. Kupuje się go na kilogramy :) Za 30 zł miałam 10 arkuszy 70 x 100cm.

      Usuń
  5. Ja nie mam Marcina w drukarni ;) więc dam sobie radę w jakis inny sposób.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie przez wiele lat dawałam radę wycinając kartoniki nożyczkami z okładki bloku rysunkowego :)

      Usuń
  6. Anna Kaczmar- też nie jestem amatorką piwa. Podałam tylko przykład wykorzystania beermat. ATC można zrobić na jakiejkolwiek sztywnej tekturce, choćby tej z okładki bloku technicznego.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajny kurs :)

    A beermata to inaczej tektura piwna (bo najczęściej stosuje się ją do wyrobu podkładek pod piwo). Można ją kupić w pojedynczych arkuszach m.in. w sklepie plastycznym (w Bielsku-Białej widziałam).

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybaczcie dociekliwość, ale to moja druga natura. Z ciekawości przejdę się kiedyś do papierniczego i zapytam, czy jest beermata. Zakład, że na mojej prowincji o tym nie słyszeli. Widok opadającej szczęki sprzedawcy będzie bezcenny. ^^ Już nie będę drążyć, choć z chęcią bym się dowiedziała, ile trzeba by skleić tekturek z końca bloku, żeby uzyskać grubość zbliżoną do beermaty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawa jest o tyle problematyczna, że beermat występuje w trzech grubościach: 3, 4 i 5 mm. Kartony (nie tekturki!) z końca bloku mają różną grubość - w zależności od producenta, więc określenie konkretnej ilości jest dość trudne :)
      Przy okazji - to jest w zasadzie ten beermat, a nie ta beermata. I fakt, że w sklepie się z nim raczej nie spotkałem.

      Usuń
  9. Beermat można kupić np. a Scrapińcu w małych formatach :-)
    Pozdrawiam
    A kursik świetny. Kiedyś na pewno skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń